Opstaldning

• Alle heste er som udgangspunkt på fold hver dag.
  • Udlukning sker ca. kl. 8:00 efter morgenfodring.
  • Indlukning sker under hensyntagen til vejrforhold men som udgangspunkt i vinterperioden ca. ml. kl. 11-14, og i sommerperioden ca. ml kl. 13:30 – kl. 15:30.
  • Dårligt vejr: Såfremt vejret er ekstraordinært dårligt, og udlejer skønner, at det ikke vil være fagligt forsvarligt at lukke hestene på fold, vil hestene blive inde.
  • Udlejer sørger for, at hestene får vand på folden fra 1. marts til 1. november på foldene herudover er det pensionærens eget ansvar.
  • Hjælp til ud- og indlukning: Lejer er forpligtet til at hjælpe til ved udlukning i weekender og på helligdage. Der vil være udarbejdet udluk-hjælpeplan for pensionærer, som deles i messengergruppe, og på seddel ophængt på opslagstavle i stalden.
  • Pensionærerne lukker selv egne heste ind i weekender.
  • Strøelse er træpiller. Andre former for strøelse skal pensionærer selv købe og
  • opbevare.
  • Sadelrum som aflåses hver aften med plads til 1 sadel. 1 skab til udstyr følger med
  • boksen.
  • Ridehuskort er inkluderet i opstaldningsprisen. OBS se ridehusplan for
  • tilgængelighed. Ved enkelte rideskolehold kan hele ridehuset være i brug.
  • Betaling sker forud senest den 1. i måneden.
  • At male boksen ved indflytning, og herefter male boksen min. 1 gang om året. NØR stiller maling samt materialer til anvendelse herfor.
  • Pensionærerne står selv for vedligeholdelse og eventuelle reparationer i boksene.
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen