Start til ridning

Rideskolen har heste og ponyer i flere størrelser. Vi forsøger hele tiden at have en god fordeling af både helt små 3’er-ponyer (max 130 cm), 2ér-ponyer (max 140 cm), 1ér-ponyer (max 148 cm) og heste (over 148 cm), således at alle ryttere kan tilbydes at ride på en pony/hest, som passer størrelsesmæssigt så rytterne dermed kan føle sig mest mulig trygge.

Rideskolen tilbyder undervisning i grundridning/dressur og springning fra helt nybegynder-niveau til øvet niveau. Dog skal man for at begynde til spring enten allerede være tilmeldt et grundridningshold.

Som helt nybegynder vil en del af undervisningen foregå i stalden, således at rytteren kan lære korrekt og sikker omgang med hesten og hvordan den strigles, sadles op og af.

Er du barn og nybegynder eller vil du gå til springning er det vigtigt, at en voksen følger med til undervisningen som hjælper.

Som udgangspunkt skal man være 6 år for at starte til ridning. Dog har vi såkaldte ”Miniput-hold”om lørdagen, hvor aldersgrænsen ligger på 3-6 år.

Her er det meningen at forældrene skal være med som trækkere og holdene rider 30 minutter ad gangen.

Donna2020-2.jpgDer er rideskolundervisning fra kl. 16:00 – 19:00 mandag til torsdag, kl. 15.15-18.15 fredlørdagen fra kl. 9:00 – 13:00. Hver lektion er på 45 min. (30 minutter for ”Miniput-holdet”). Se nærmere under de forskellige hold her.

Der kan være max. 8 ryttere på holdene.
Der er også mulighed for at gå til ridning som voksen og vores voksenhold ligger torsdag kl. 18.15-19.

Der kan være ventetid på opstart af ridning alt afhængig af hvilket niveau du rider på og hvilke dage du kan ride.
Send en mail til underviseransvarlig: stald@nygaard-ridecenter.dk .

Oplys dit navn, adresse, tlf. nr., fødselsdato og år, dine erfaringer med at ride samt hvilke dage, der vil passer dig bedst. Hvis du har spørgsmål, kan de også skrives i mailen.

Vores undervisningsansvarlige vil herefter kontakte dig hurtigst muligt, for at aftale en prøvetime til 100kr, hvor du sammen med underviseren vil finde ud af hvilket hold, du vil passe bedst på.

Før du kan begynde på et ridehold, skal du være medlem af NØR. Se "BLIV MEDLEM".

Vi glæder os til at byde dig velkommen i NØR og på rideskolen.