Velkommen til Nordøstsjællands rideklub

Ridehusregler på NØR

• Det er ikke tilladt at ride med grime og uden trense.
  • Det er ikke tilladt at rykke, flå og ”save” hesten i munden med biddet.
  • Det er ikke tilladt at anvende pisk eller sporer udover almindelig irettesættelse og korrektion.
  • Gør opmærksom på, når du åbner porten til ridehuset.
  • Gør opmærksom på, når du kommer ind i ridehuset.
  • Opstigning skal for så vidt muligt ske på midten af ridebanen.
  • Der rides venstre skulder mod venstre skulder.
  • Skridt på hovslaget en og en efter hinanden og for så vidt muligt på samme volte.
  • Vis hensyn til alle
  • Brug af håndholdt mobiltelefon til hest er ikke tilladt – dette gælder på hele NØR’s matrikkel.
  • Brug af høretelefoner til hest må ikke gøres sådan, at du ikke kan høre, hvad der sker omkring dig.
  • Longering er kun tilladt, hvis du ikke er til gene for de andre ryttere – spørg altid først.
  • Opsætning af spring i ridehuset er kun tilladt i specifikke tidsrum. Se skema
  • Løse heste i ridehuset er kun tilladt efter særlig aftale
  • Ryd ALTID op efter dig selv og hesten. Saml hestepærer op og dæk huller i ridebanebunden.
  • Ryd alt materiel op efter dig, når du er færdig med at træne, for eksempel spring eller ponygames udstyr.
  • Husk at tage eventuelle ridepiske, overtøj, dækkener og sadler med, når du forlader ridehuset.
  • Sidste rytter i ridehuset slukker lyset og lukker porten ved ridecenterets lukketid.

Hvis vi alle hjælper hinanden med at huske og overholde ridehusreglerne, bliver her meget rarere at være for os alle sammen :-)

Seneste nyheder

Om Nør.

Nygård Ridecenter, der er ejet af Helsingør Kommune, lægger faciliteter til den kommunale rideskole, der drives af Nordøstsjællands Rideklub (NØR). Ridecentret har tillige opstaldning for private pensionærer. Du finder os i Nygård i udkanten af Helsingør. Rideklubben NØR har haft adresse på Nygård Ridecenter siden 1. juli 1977, men selve klubben blev oprettet den 19. juni 1960.

Læs mere om vores historie